טוהר הוואגינה היהודית חלק מי יודע כמה ועוד אחד

כשכתבתי בישראבלוג הייתה לי סידרת פוסטים בשם 'טוהר הוואגינה היהודית', שהתייחסה בדרך כלל לכל מיני ניסיונות לשמור על טוהר הוואגינה היהודית, כמו ההוראה של הממונה על השירות  הלאומי לא לאפשר משמרות לילה לבנות בבית חולים פן יפתו אותן הרופאים הערבים, או הסרטון ההזוי של משרד הקליטה בו הערל השוגל את הבחורה בניו יורק לא מבין מדוע הדליקה נרות ביום הזכרון וחושב שזו אך הזדמנות נוספת לטמא את הפות העברי הקדוש, וכאלה. אז היום רביניאן.

הארץ כבר הסביר את הבעייתיות בעמדה של הסופרת עצמה, הרואה את 'ההתבוללות' באופן שלילי ואידך זיל גמור. אבל אין לי ויכוח עם רביניאן. היא כתבה יצירת ספרות, טובה יותר או פחות, ולא מניפסט פוליטי.

נכון, כמה וכמה מהסופרים שאצלי בפיד בפייסבוק (יש לי כמות גדולה ממה שניתן היה לחשוב) מיהרו והצביעו על היצירות שלהם ככוללות אלמנטים התבוללותיים, או הצהירו על כוונותיהם לכתוב רומן עב כרס הכולל מעשים שלא ייעשו בין בתולות בת ציון וערלים. וזאת כמובן במטרה שהיצירות תיפסלנה על ידי משרד החינוך, והם יעשו את הקופה שרביניאן עשתה על חשבון הטיפשות והגזענות של אחשדרפני בנט. וכך, גם אני יכול לספר על 'לילה אדום' המסתיים בנשיקה לוהטת בין מילאד הערבי הנוצרי לשרון ממן היהודיה הכשרה. אבל זה לא העניין. ספרות היא ספרות. פוליטיקה היא פוליטיקה. קו התפר הוא תמיד בעייתי. פוסט נפרד. נמשיך הלאה.

העניין הוא עם המצקצקים. עם כל חברי הכנסת מהשמאל ומהמרכז, מהרשימה המשותפת ועד ללפיד (איש המרכז הקיצוני) שיודעים לצקצק היטב בלשונם כאשר פוסלים ספר על 'התבוללות' אבל סובלים מזה שבעים שנה, מהן כמה וכמה עשרות שנים בשלטון, את שיטת המילט העות'מאנית המחלקת אותנו לארבע עשרה עדות דתיות שהמשויכים אליהם יכולים להתחתן אך ורק בינם ובין עצמם.

כן, הכוונה אליך איימן עודה. איפה במצע של המשותפת דרשתם את ביטול שיטת המילט? איפה עלתה הדרישה הזו במצע של כל אחת ואחת מהמפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת לפני שהתאחדתם? טוב לכם ערבים חביבים בתוך הקופסה שלכם. אתם לא רוצים לצאת. אולי אתם לא אוהבים ממש יהודים? או את הרעיון שיהודים יתחתנו עם ערביות או ערבים עם יהודיות או ערבים עם יהודים או ערביות עם יהודיות? לך תדע.

וכן הכוונה בוז'י ולפיד ובעצם גם ליברמן (האלקטורט שלו הוא הנפגע העיקרי מהמילט. עשרות אלפים מהם, אם לא יותר, מוגדרים חסרי דת וחייבים לנסוע לחוץ לארץ בשביל להתחתן). אם היה איכפת לכם זה כבר מזמן היה נגמר, המילט. בכמה ממשלות אחדות ישבתם? כמה דרישות אולטימטיביות העליתם? והמילט? מחייך כבר ארבע מאות שנה ועוד היד נטויה לעוד ארבע מאות כאלה.

אז סך הכל בנט הוא גזען של קיץ. כזה שנכנס לחדר וישר רואים גזען. עודה ובוז'י ולפיד וליברמן הם גזענים של חורף. כאלה שנכנסים לחדר, מורידים את המעיל, פושטים את הסוודר, חולצים את המגפיים – והנה – גזען. תפסיקו לצקצק. גם אם מיליוני בנות שבע עשרה חרמניות תקראנה את 'גדר חיה' ותרוצנה להתבולל, המילט ימנע את זה מהן. בנט אומר בעצם את מה שכולכם חושבים.

אז מה אתם באים בטענות לפקידה שפסלה את הספר? באמת. היא תוצר של השיטה. והיא אומרת מה שכולכם חושבים. נחמד ללמוד על זה בשיעורי ספרות. כמו 'החטא ועונשו'. אבל אף אחד לא ממש ילך להרוג זקנות עם גרזן, נכון? יש תמיד פער בין העולם הדמיוני של הספרות ובין עולם המעשה בו החוק אוסר את מה שהדמיון יוצר.

והנה מה שיהודיה כשרה וטובה, שחוללה על ידי היידגר הגוי הנאצי הטמא, ידעה להגיד, בספר שלה 'אייכמן בירושלים' על שיטת המילט שלנו. הדברים נכתבו לפני למעלה מחמישים שנה, והמילט עדיין חי, למרות הזעקה. אז אם ארנדט לא הצליחה, והיא משקל כבד, אז אתם מפחדים מרביניאן? מבחינה אינטלקטואלית ארנדט אוכלת אותה לארוחת צהריים בלי מלח. אז הנה מה שלחנה יש לומר -"אייכמן בירושלים – דו"ח על הבנאליות של הרוע" שתרגם אריה אריאל, בהוצאת בבל, שנת 2000 עמ' 16 –

"נראה שאזרחי ישראל, חילונים כדתיים, מסכימים שיש צורך בחוק האוסר נישואי תערובת… יש משהו עוצר נשימה בתמימות שבה גינתה התביעה את חוקי נירנברג הידועים לשימצה משנת 1935, אשר אסרו נישואי תערובת ומגע מיני בין יהודים לגרמנים. אלה מבין העיתונאים שהכירו את הנושא היו מודעים היטב לאירוניה שבדבר, אבל לא הזכירו זאת בדיווחיהם. זה לא הזמן המתאים, הם סברו, למנות בפני היהודים את הליקויים בחוקיה ובמוסדותיה של מדינתם."

תפסיקו לצקצק תתחילו לעשות. תבטלו את המילט, ותזדיינו עם ערבים. ועם יהודיות. ועם מי שבא לכם.

ממתק? הקלאש מגניפיסנט סבן. לא בגלל שזה קשור למשהו. סתם כי בא לי לשמוע.

12 מחשבות על “טוהר הוואגינה היהודית חלק מי יודע כמה ועוד אחד

  1. מצויין! מסכים עם כל מילה. עם זאת הטענה כנגד משרד החינוך היא עקרונית. ועדת המקצוע המליצה על הספר. פקידה בכירה במשרד פסלה אותו מסיבות פוליטיות (במקום התבוללות הסיבה יכולה להיות שמאלנות, ג'ינג'יות וכד'). ברור שתפקידם של הרגלוטורים החינוכיים הוא להחליט מה "כשר" ומה לא. זה חלק מהתפקיד שלהם באופן מוצהר . במדינות דמוקרטיות-ליברליות המספריים של הרגולטור עובדות לעיתים רחוקות מאוד ובמקרים קיצוניים מאוד. במדינות טוטליטריות הן עובדות שעות נוספות. מה שמרשים כל כך הוא שבנט בכלל לא מינה את מ"מ מקום יו"ר המזכירות הפדגוגית. הוא רק פיטר את ד"ר ניר מיכאלי ועוד לא מינה אף אחד במקומו. נראה לי שממלאת המקום למדה מהר מאוד מה רוצה הגביר ומשתדלת לרצות. מה שגוררים המהלכים האלה הוא נסיון של "חילוניים ליברליים" ללמוד מהימין, מהזרם הממלכתי דתי וכד' ולהקים לעצמם חינוך משלהם. זה עצוב כי פלורליזם מכוון למאבק למען כולם. במקום זה כל אחד עסוק בלחטוף כפי יכולתו. הלינק המצורף אולי יעניין אותך –
    http://www.hiloni.org.il/

    אהבתי

    • בעניין ה'חינוך החילוני' הרשה לי לא להסכים אתך. הבעייה היא לא עם לימודי דת כלימודי דת, אלא עם הזיהוי של הדת עם כל דבר תועבה גזעני והומופובי. בוגר החינוך ה'חילוני' יצא לעולם כילד בועה שמעולם לא קיבל חיסון. הוא יהיה חסר יכולת להתמודד עם טיעונים מבוססי דת במרחב הציבורי, ובסופו של דבר יהיה טרף קל למחזירים לתשובה למיניהם. זה מבלי לומר את המובן מאליו – יש מקום לדת בחינוך, יש מקום ללימודי דת, יש מקום ללימודי מורשת.

      אהבתי

      • תקרא את הסיפא של דברי. גם אני רואה את המהלך של קריאה ל"חינוך חילוני" בצער. אבל לא בגלל הטענה ש"הם נגד לימודי דת". על פניו מקריאת החומרים הם לא. הם בעד לימודי דת/מורשת אבל בתמהיל אחר. אני מסכים איתם שיש הדתה אורתודוקסית של תכני הלימוד במערכת ההחינוך הממלכתית וזה בהכרח בה על חשבון משהו אחר. ההתנגדות שלי למהלך כזה היא בגלל ההכרזה הברורה שויתרנו על הממלכתיות ואנחנו כעת עסוקים בהנצחת השבטיות. חטוף כפי יכולתך. בנט וביבי פועלים באופן עקבי להעמקת השבטיות ונראה שהם כובשים חלקים גדולים גם ב"שבט" שמכונה ליברלי/פלורליסטי וכו'.

        אהבתי

        • אבדן ההגמוניה החילונית (לה אתה קורא 'הממלכתיות') הוא טיעון ברור ומרכזי, ואכן קצת איבדתי את הטיעון הזה במה שכתבת ועכשיו אני רואה אותו. מצד שני יש לי בת שסיימה את המערכת ובן בכיתה ט' ואיני רואה את כל התופעות שהם מדברים עליהם. המערכת שלהם היא די מאוזנת מהבחינות האלה, וב-20 השנה המצטברות של שני ילדי במערכת החינוך לא נכנס אפילו נציג אחד של עמותה דתית כלשהי בדלת הכיתה.

          אהבתי

  2. אהבתי את הטוויסט: לקחת את הדיון למחוזות לא צפויים, כצפוי ממך 🙂
    ואני הלכתי ללינק של המגיב מעלי ומעניין אותי מה תגיד עליו. אשר אלי, אני נחרדת משפיכת התינוק עם המים, כביכול כל לימוד תוכן 'יהודי' – ואפילו תנ"ך – הוא 'הדתה'. צר לי שחילוניים מוכנים לוותר על ארון הספרים היהודי כאילו הוא שייך לדתיים או משקף דת מסוג מסוים בלבד. ההדרה של התכנים היהודיים ממערכת החינוך החילונית רק תחזק את המילט.

    אהבתי

  3. תודה על הזרקור שאתה מפנה אל הסיפור הזה.
    ותודה מיוחדת על זה שאתה שומר את שיטת המילט, על כל גווניה, בתודעתי – זו מחשבה שעוזרת מאוד להסביר לאנשים סביבי חלק מהבעייתיות הנשמרת בכוח על ידי השלטונות למיניהם. זה נותן לי (ולהם) המון חומר למחשבה.

    אהבתי

  4. מתאים לך לקשור את זה למילט 🙂

    אבל לי נדמה שיש כאן משהו עמוק וגם ותיק יותר מהמילט, איזה פחד ישן נושן, מתובל בחרדות חדשות יותר. פחד וחרדות הם לא דבר טוב, אבל הדרך לטפל בהם היא לא על ידי לעג, ואני חוששת שגם ביטול המילט לא לגמרי יעזור.

    על העובדה שרביניאן הגיבה בכלל אני יכולה רק להצטער, וכתבתי על זה אתמול.

    אהבתי

    • רשמתי לקרוא לעומק את מה שכתבת ואז להגיב, ואולי אגיע לזה בקרוב. אני לא לועג לפחדים. אני רק חושב שמי שמצקצק כשפוסלים ספר על 'התבוללות' צריך לטפל בבעיה מהשורש, או להכיר בכך שמבחינתו אין בעייה, והדבר אמור גם לגבי יהודים וגם לגבי ערבים. אני יכול לסבול הרבה דברים, אבל לא צביעות.

      אהבתי

    • א. טענות נא להפנות לגב' ארנדט. ב. למה בכלל שיהיה חוק שאוסר על נישואים בין גזעיים? ההבדל בין זה לבין חוק שאוסר יחסי מין הוא רק עניין של מידה ולא של רעיון. ההגיון הוא אותו הגיון. ג. בוא נדבר עוד שנה שנתיים. אני לא סגור מה יהיה החוק אז. אם יו"ר מפלגה מרכזית בקואליציה פוסל ספר שמציג יחסים בין ערבי ליהודיה, למה שחוק כזה בעצם לא יעבור?

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s