יש שופטים בירושלים

אופוריה של ממש, בג"צ של מתווה הגז. אפשר לכתוב עכשיו הרבה על טייקונים, ועל איך צריך להתנהל משק ואיך צריכה להתנהל מדינה, ועל הערך של מאבק אזרחי, ועל יחסי בג"צ כנסת וכנסת ממשלה.

אבל אין לי היום הרבה זמן אז אכתוב דבר אחד. ראש הממשלה שכשל בכל מעשיו. שזרק מיליארדים על מלחמה שלא הייתה, שהסתיימה בחורבן פוליטי ומדיני וכישלון כל מדיניות החוץ שלו מיום שנבחר ועד היום. שהנהגתו הפוליטית הביאה אותנו לאינתיפאדת היחידים והנהגתו המוסרית למעשה הרצח בחברון אתמול, ששם את כל משקלו על הפחדת שופטי בג"צ והביא לתוצאה ההפוכה, כן זה שכל מה שהוא רוצה הוא מקבל. זה שהסביר לנו איזו קטסטרופה תהיה אם לא יתקבל מתווה הגז, ובהנהלה כושלת, בשרשרת של החלטות שגויות מבחינתו – כולל בחירות תמוהות שהביאו לקואליציה רופפת ונגועה בניגוד עניינים בה תלוי ראש הממשלה בקולו של אורן חזן, דווקא בעיתוי הרגיש ביותר מבחינת מתווה הגז, והתנהל והתנהלות דורסנית ותוקפנית שהביאה לתגובת הנגד, כן, האיש הזה צריך להתפטר. עוד הערב. צריך להחליף אותו באדם המסמן יעדים ויכול להשיגם.

13 מחשבות על “יש שופטים בירושלים

  1. גם ביבי סימן יעדים, בעיקר אחד: להישאר בשלטון עוד ועוד. עד עכשיו הוא לגמרי השיג את היעד שסימן.
    הניסוח הנכון צריך להיות: צריך להחליף אותו באדם המסמן יעדים ראויים.
    את יכולת הביצוע כבר נבחן אחר כך.
    אבל ביבי בחיים לא יתפטר (יתפטר ממש, לא סתם ילך שוב לבחירות חדשות).
    גם אם ירצה להתפטר (והוא לא) – שרה לא תאשר לו…

    אהבתי

  2. הבעיה, אבו אלמוג איננה רק ראש הממשלה הכושל הנוכחי. כפי שהיטבת לכתוב היו גרועים ממנו. הבעיה היא מי יחליף אותו: מירי רגב? בדקת אגב, מי יחליף את אורן חזן? יהודה גליק. כמה שהמצב רע, יכול להיות גרוע יותר. לא קשה לדמיין.

    אהבתי

    • בואי נתחיל מלהחליף את ביבי ואחרי כן נראה הלאה. ובאשר לחזן וגליק – גליק יהיה חבר כנסת טוב יותר מחזן. המדובר באדם הגון, שלא דבק בו רבב פלילי. יש לי איתו ויכוח אידיאולוגי קשה. אבל עם חזן אין לי ויכוח. המדובר באדם בעל אופי עברייני שעשה את החברות בכנסת קרדום לחפור בה. גם לו היה מייצג את מרצ או הרשימה המשותפת עדיין היה גליק עדיף עליו.

      אהבתי

  3. קראתי פעם אנקדוטה על כל מי שחושב שאין לו תחליף, שיכניס אצבע לתוך דלי מלא במים. וכשיוציא אותה, יבחן את השינוי בפני המים. הניסוי ילמד שחכל אחד שיש תחליף. איזה תחליף? לא ממש משנה. פני המים אינם משתנים. ועכשיו צריך רק לחשוב את מי/מה מסמלים פני המים.

    ועל זכרון הדג ובמקרה הטוב זכרון הציפור של הציבור לפני בחירות – כבר כתבתי על זה פעם…

    אהבתי

    • לא הבנתי את הניסוי. פני המים משתנים. דבר ראשון – בגלל המשקל הסגולי של האצבע מפלס המים עולה כשאני מכניס את אצבעי ויורד כשאני מוציא אותה. דבר שני – פעולת ההכנסה וההוצאה של האצבע יוצרת מערבולות. בואו נמצא אנלוגיה אחרת.

      אהבתי

      • מה שציינת נכון מבחינה תאורטית וניתן למדידה רק במכשור מדעי רגיש. למעשה השינוי בנפח המים בהכנסת אצבע והוצאתה בדלי מים גדול -זניח ואינו נראה לעין המתבונן מלמעלה. גם למערבולות חיים קצרים ביותר בנפח מים גדול בשעת הוצאת אצבע..
        אני עדיין עומד על כך, שאין אדם (גם לא מנהיג) שאינו ניתן להחלפה. במדינה/חברה דמוקרטית – יותר מאשר מנהיג מהווה בעיה, החברה שתומכת במנהיג רע היא הבעיה. כיצד אמר מורי ורבי ישעיהו ליבוביץ? מרבית האנשים הם טיפשים ורשעים ולכן גם מנהיגיהם טיפשים ומרושעים. ובשורה התחתונה – לכל חברה/עם מגיעים המנהיגים הראויים לו. כיוון שהעם לא יתחלף בשנים הקרובות, אינני גם אופטימי לגבי החלפתו של ביבי. וסליחה על הפסימיות שהולכת ומתגברת בגילי המופלג.

        אהבתי

  4. נתניהו היום מתמודד עם בעיות שיצרו ראשי הממשלה הקודמים לו
    מה שטוב בנתניהו זה שהוא יודע לשמור טוב על המצב הקיים
    וזה גם מה שלא טוב בו, כי אם המצב רע, הוא לא ישנה אותו לטובה

    והעניין עם הטייקונים שמנסים כל הזמן לחלוב את המדינה זה אחד הדברים המעצבנים אם לא -ה-

    וקודם שיחליפו את אובמה…
    לפחות בארה"ב יש אלטרנטיבות
    מה יש בארץ? בינתיים הרוב נשמעים כמו בדיחה רעה…

    אהבתי

    • שני דברים – 'מתמודד עם בעיות של קודמיו' זה טוב איכשהו בחמש שש שנים הראשונות. בשנה השביעית והשמינית התירוץ הזה לא עובד. ואת אובמה מחליפים. כהונת נשיא בארצות הברית היא שמונה שנים, ולא יעזור בית דין לא יקבל אפילו דקה יותר.

      אהבתי

      • אני עד היום לא הבנתי איך בישראל אין חוק כמו שיש בארה"ב לגבי כהונה של רוה"מ במקרה שלנו
        ככה מישהו יכול להישאר לנצח רוה"מ, אם הוא נבחר בכל פעם מחדש
        זה לא הגיוני בעליל, והאמת גם לא ממש דמוקרטי
        לא שאני חושבת שבימים אלו מישהו היה בכלל חושב להעביר חוק בנושא הזה (לא יותר חשוב היה לתקן את חוק הדגל, כי אין דברים יותר מהותיים להתעסק בהם)

        אהבתי

  5. נראה לך שיש לנצחון הזה משמעות? לא סביר שיסלל מסלול עוקף בג"צ כזה או אחר, או שמתווה "מתוקן" יחזור לדיון ובסוף יאושר?
    זה נראה לי בעיקר מביך עבור נתניהו, אבל ממש לא נראה לי שהוא מתכוון לסגת, ולא נראה לי שלמישהו יש מחויבות כזו לשלטון החוק שיכופפו את ידו. המדינה הרי מבזה את בג"צ תדיר, אז מה חדש?

    אהבתי

כתיבת תגובה