אסון לעם ישראל

שלום לשר במשרד לשירותי דת, כבוד הרב אזולאי. נעים מאוד. שמי גל אמיר ואני אסון לעם ישראל. לא אני אמרתי, אתה אמרת. נפגשת עם שרת המשפטים שלנו, ואמרת לה ש'הרפורמים הם אסון לעם ישראל'.

אז אני רפורמי. בוא נדייק. יהודי רפורמי. בוא נדייק עוד יותר – יהודי המקיים את יהדותו על פי דרכה של היהדות המתקדמת, שהיא לכשעצמה זרם בנהר הגדול של היהדות הפלורליסטית, ש – לא עשיתי את הסטטיסטיקה לאחרונה אבל אנחנו פחות או יותר שליש מהעם היהודי אם לוקחים את הרפורמים והקונסרבטיבים ביחד – יש כאלה די הרבה. אבל אנחנו אסון לעם ישראל. לא מה שמחזיק עוד את הזיק של היהדות בתפוצות, אסון לעם ישראל.

הייתי משחק את המשחק של מי אני ומה עשיתי ואיפה שירתי ואיפה התנדבתי אבל זה לא לעניין. הייתי מספר לך דבר או שניים על האסון הנורא שקרה לעם ישראל, ואיפה בדיוק שוכבים בני המשפחה שלי בקבר רדוד באוקראינה. אבל  כבר שמעתי שהרפורמים אשמים גם בזה.

ואני אפילו לא תינוק שנשבה. אל היהדות הרפורמית הגעתי כתוצאה מתהליך ארוך של מחשבה וביקורת עצמית. מה שנקרא 'רפורמי במזיד'. וסך הכל באתי ממשפחה טובה. אורתודוכסים אחד אחד. אם אומר את השם של אבא של סבא שלי אז כנראה שתדע במי מדובר. אבל כבר אמרתי שאני לא משחק במשחק הזה.

הייתי גם אומר שיש מספיק אסונות לעם ישראל. הדרת נשים זה אסון לעם ישראל, ודיני אישות מתקופת הברונזה הם אסון לעם ישראל, ונוטל שוחד שהוא שר בממשלה הוא אסון לעם ישראל, ופילוג בין זרמים דתיים שונים הוא אסון לעם ישראל, ופילוג בין ספרדים ואשכנזים הוא אסון לעם ישראל. והסתה, ואפליה ושינאת חינם, זה הכל אסונות די גדולים לדעתי. אבל אתה שר הדתות (שים לב לריבוי) ואתה קובע. הרפורמים הם אסון לעם ישראל.

אז יש משהו קטן שאני רוצה לספר לך. בעוד כמה חודשים יהיה בכרמיאל, בגבעת המכוש, בית כנסת קטן חדש. אתה לא תגיע לחנוך אותו, למרות שאתה שר הדתות, כי זה בית הכנסת של הרפורמים שהם אסון לעם ישראל. ובבית הכנסת הזה יתפלל רב ש – תחזיק חזק שלא תיפול מהכיסא – מקבל משכורת חודשית מהמשרד לשירותי דת ממש! והיי, לא תהיה שם עזרת נשים, והנשים והגברים שמתפללים שם ביחד יתפללו שם לפי הסידור 'העבודה שבלב' שאם תקרא לא כל כך תאהב, כי מתייחסים שם באופן שוויוני לגברים ונשים, ומורידים כל מיני ביטויים של שינאה למי שאינו יהודי, וכאלה. אז אני לא מזמין אותך לחנוכת הבית, רק שתדע שיהיה שם קצת קצת כסף שלך מהמשרד שלך ממש. ולמרות שאתה שר הדתות ואני סתם אסון, אז אין שום דבר שאתה יכול לעשות בעניין הזה.

או שבעצם כן. אתה יכול לדבר עם איילת שקד, שרת המשפטים שלנו (אישה. לך תבין את הכיפות הסרוגות האלה.) שתעשה מה שהיא זוממת, ותעקר את הבג"צ, ותרוקן את חוקי היסוד מתוכן, ואז תוכל גם לבטל לנו את התקציבים ולא יהיה לנו בית כנסת להתפלל בו ולא רב.

אבל אני מניח שבית הכנסת יעמוד על תילו לפני שזה יקרה, והרב שלנו יודע להסתדר. לא כמו כמה מהרבנים שלך, אבל יודע.

אז כל עוד יתאפשר לי לשבת שם ביום שישי בקבלת שבת, ולשמוע את הרב מדבר בעברית הנורא נורא מדוייקת שלו שעוד לא אמרה מילה רעה על אף אדם בשל מה שהוא מאמין בו או איך שהוא נולד, ולשמוע את התפילה המאוד זכה טהורה של שליחת הציבור שלנו, אז אני יכול להגיד על עצמי, קוראים לי גל ואני אסון לעם ישראל, ונהנה מכל רגע. ואזולאי מממן לי את זה.

אני מסיים כאן פוסטים בדרך כלל בקטע של איזה גוי או גויה ששרים כל מיני שירים. אתה יודע, עבודה זרה. רפורמי, מה אפשר לצפות? לכבודך לא אשים הפעם אישה, אלא בחור נורא נחמד שקוראים לו אפילו ישראל. תיהנה!

8 מחשבות על “אסון לעם ישראל

  1. אנשים כמו שר הדתות הנוכחי חושבים שיהודי הוא רק מי שמאמין באותה צורה כמוהו
    ואם אתה לא מיישר קו איתו, אתה לא יהודי מספיק, או במילים שלו, אסון לעם ישראל
    התנהות כזאת של אנשים מרחיקה אנשים מהדת במקום לקרב אותם אליה
    לדת צריך להגיע ממקום נקי
    ולא מכפייה

    אהבתי

    • ענק תרתי משמע… לגבי החלק השני של התגובה – איש באמונתו או בחוסר אמונתו יחיה, כולל המיזנטרופים. זה המינימום שאני רוצה לשמוע משר הדתות שלי.

      אהבתי

כתיבת תגובה