נאום ראש הממשלה

יש לי איזה סטייה מוזרה, וברגע של שיעמום צפיתי בערימת הקלישאות ששחרר ראש ממשלתנו לאוויר העולם (בהתחשב בבורקסים על השולחנות זה בטח לא הדבר היחיד ששוחרר שם מאותו הסוג) וזאת במהלך 3 דקות ו-47 שניות שהן בשתי דקות ו-47 שניות יותר ממה שהרשה לשרים עצמם לדבר. טוב, מה שמותר ליופיטר אסור לשור וכל זה. בכל אופן על הקלישאה השנייה בערך נמאס לי והחלטתי להשקיע קצת בלהשיב לו. מי יודע, אולי הוא יקרא את זה ויבין כאילו, את הדבר הזה, שאני מבין והוא לא? או לא רוצה להבין?

טוב, העורך החדש של וורדפרס עושה לי בעיות, משום מה שינו את האפשרות להטמיע סרטונים ועכשיו אני צריך קצת לתכנת הטמ"ל שזה משהו שהבן שלי יודע ואני לא, אז מקסימום תלחצו על הקישור. נתחיל ככה שורה שורה לסקור את רשימת השקרים והקלישאות, עד שיימאס.

"בוקר טוב אנחנו מציינים היום את כט בנובמבר. היום לפני שישים ושמונה שנים בכט בנובמבר החליט האום להכיר במדינה יהודית בארץ ישראל החלטה שקדמה להקמתה של מדינת ישראל." – נו באמת. זה מה שהוא החליט? מה עם הקטע הקטן של הקמת מדינה פלסטינית על חלק מהשטח? האום החליט על הקמת שתי מדינות. אפילו אתה התחייבת לזה. אם אבו מאזן היה נושא נאום ואומר שבכט בנובמבר האום החליט על הקמת מדינה פלסטינית בלי להזכיר את מדינת ישראל היית צועק הסתה ואומר שאין עם מי לדבר, נכון?

"למחרת היישוב היהודי עמד תחת התקפות רצחניות גוברות וכמובן כמו אז גם היום אנחנו ממשיכים להלחם בטרור". גם כאן לא מדוייק. מה שקרה לא היה 'התקפות טרור' אלא לוחמה בין הצבאות של שני העמים, שמכיוון שהיו תחת כיבוש בריטי לא התעצבו לצבא של ממש אלא מספר חודשים לאחר מכן. הלוחמה הזו הייתה ללא קווי גבול ברורים שטרם התעצבו, והיה קשה להעביר גם את קו הגבול בין אזרח ולוחם. קשה לומר שהיינו תחת 'התקפת טרור'. היינו במלחמה.

"הטרור הזה מלווה אותנו קרוב למאה שנים וניצחנו אותו פעם אחר פעם, ננצח אותו גם הפעם". מרק טווין אמר שהוא אלוף בגמילה מעישון, כי הוא נגמל כל כך הרבה פעמים. 'ניצחנו פעם אחר פעם'. כשביבי היה בחור צעיר ורענן הוא כתב ערימת קלישאות מהבילה ומבחילה בשם 'הטרור – איך המערב יכול לנצח'. אני זוכר את הספר הזה מסוף שנות השמונים. בערך עשר שנים מהתקופה הזו הוא ראש ממשלה, ואכן אנחנו מנצחים את הטרור פעם אחר פעם, ומנצחים אותו בצורה כל כך ניצחת שאין היום אדם בשטחי ארץ ישראל שיכול להבטיח לעצמו שישוב הביתה בסוף היום מעמל יומו. אין לאיש הזה מושג בטרור. לא מה גורם לו, ולא איך נלחמים בו.

"מה שמניע את הטרור הזה זה ההתנגדות לקיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי בגבולות כלשהם." וואלה? והדבר הקטן הזה שנקרא כיבוש?

"מה שמצטרף לטרור הזה זה ממד של אסלאם קיצוני שמכה היום ברחבי העולם בפריז בלונדון במדריד במאלי שם המובן אין התנחלויות ואין שטחים אלא יש התנגדויות בסיסיות גם שם לעצם קיומן של הישויות הללו של חברות חופשיות עצמאיות ודמוקרטיות' – מאיפה נכנסו לכאן השטחים? חשבתי שההתנגדות היא לקיומה של מדינת ישראל בגבולות כלשהם? והמהגר הצרפתי שיורה במועדון בפריז, האסלאמיסט שטובח במלון במאלי, והילדה שדוקרת זקן עם מספרים בשוק מחנה יהודה פועלים בדיוק מאותם מניעים? יש להם אותו רקע חברתי? אותו חינוך? אותה היסטוריה? מספיק להזריק להם את סם האסלאם וישר הם יוצאים לרחובות להרוג או שיש כאן מקרים מובחנים? כי אם זורקים הכל לערימה אחת והכל זה אסלאם, אז יש לנו עניין לא פתיר עם מיליארד וחצי אנשים. אבל אם יש הבדל, בואו נלמד אותו וננסה להבין מה קורה כאן ואיך מתמודדים עם זה. בצורה שונה בישראל, במאלי בפריז ובלונדון, כל מקום לפי תנאיו ואפשרויותיו.

"אנחנו עומדים על זכותנו לחיות במדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה יהודית כמדינת הלאום של עמנו מדינה דמוקרטית שמכבדת את כל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין". מדינה ששולטת במיליוני אנשים ללא זכויות אזרח אינה דמוקרטית. היא גם אינה יהודית ככל שאין בה רוב יהודי בין הים לירדן. היא מדינה דו לאומית לא דמוקרטית. זה לאן שאתה מוליך אותנו חמוד.

"אני שומע לאחרונה את הקולות שעולים מתוך הציבורים בארץ נגד ההחלטה שלנו להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק. זה לא ישנה את ההחלטה שלנו במילימטר.". הקולות הללו חמוד זה הקולות של השבכ והמשטרה ושאר גורמי מודיעין. אתה יכול לפעול נגד ההמלצות שלהם, אבל אל תקרא להם 'הציבורים בארץ'.

"אנחנו דבקים בהחלטה הזאת כמו שאנחנו דבקים בהעברת חוק הלאום שיסדיר בצורה ראויה את היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית מדינת הלאום של העם היהודי במסגרת זו הדיונים שהתחלנו לקיים יתחילו השבוע בראשותו של יור הקואליציה צחי הנגבי…"

אז יש למה לחכות.

כאן נמאס. הוא התחיל לדבר על האקלים וזה. עקרונית הוא שם סטטיסט, בוועידת האקלים אז פחות מעניין מה שיש לו לומר. אבל שיתחיל לחשוב על מקורות אנרגיה נקיים, ולהחזיר את הגז לעם וכל זה. לא יקרה. נישאר עם צחי הנגבי וחוק הלאום. סבבה. יום טוב לכולם.

10 מחשבות על “נאום ראש הממשלה

  1. אני רואה בך אחראי באופן אישי לבזבוז של ארבע דקות מחיי בהן הקשבתי לאוסף ההבלים של האידיוט הקיסרי, שהיום כבר אפילו לא מסוגל להישיר מבט למצלמה מרוב בושה–ובצדק–במקום לסיים כבר לבדוק עבודות וללכת לישון. אתה אשם!

    אהבתי

    • אני בטוח שהקלישאות של התלמידים נשמעות כהברקות פילוסופיות עמוקות לעומת אלו של נתניהו, ואם גרמתי לך להעריך את תלמידיך ולחוס עליהם, ולשפר מעט את ציוניהם, באתי על שכרי.

      אהבתי

  2. באמת סטיה, כי בעוד שהיהיר מאמין (כנראה) לדברי עצמו ויש מקום לאופטימיות זהירה שמא מספיק פעמים יבין שהוא טועה ואולי משהו יזוז פה, כשמדובר במנהיגנו הנערץ, טקסטים כגון זה מועילים כמו לנתח בצורה ביקורתית נאומים של ילדי גן המסבירים מדוע אבא שלהם הכי חזק בעולם, והניתוח מאתגר בערך באותה מידה.

    לא ברור אם הוא באמת כל כך ציני או שרוי במצב פסיכוטי, אבל ביבי השיל מעצמו כל יומרה של מחויבות לאמת. אסטרטגית כרגע, היעד #1 (למשול בכולנו) מחייב נראטיב שבו הטרור שאנו ניצבים מולו הוא ללא עוול בכפינו, תופעה נצחית ועל-זמנית של התנכלות ליהודים מאז ולתמיד, ורק מנהיג חזק יכול לעמוד בפרץ מול אומות האולם שמסרבות להכיר באמת הפשוטה הזאת. זה יהיה המסר מעכשיו עד שהוא יפסיק לעבוד, ואז הוא יוחלף בגרסה חדשה של "X שונאים אותנו כי אנחנו כל כך מוצלחים וכל השאר מקנאים אז הם לא רואים את זה". אין הרבה טעם לנתח או לנסות להתנצח עם הטקסטים האלה, כי מי שאמר אותם בעצמו לא מאמין בהם וקהל היעד הוא בכל מקרה אנשים שאוהבים הסברים פשוטים שנותנים להם לגיטימציה לשנוא מישהו אחר.

    אהבתי

    • כל מילה נכונה. חוץ מאולי ההערכה שהיהיר יבין שהוא טועה כי סך הכל אין לו את המשכל המינימלי לזה, מה שלביבי יש. ונכון, ניתוח ביקורתי של ילדי גן הוא חסר משמעות באותה מידה, אבל ילדי הגן לא שולטים בי. לפחות מאז שאלו שלי סיימו את הגן.

      אהבתי

  3. עד עתה הבעתי בתגובות שלי יותר שאט-נפש מביבי מאשר אתה הבעתָ. הכרזת עליו שהוא מגלה "משילוּת", קבעת שהוא לא הכי גרוע (שהיו גרועים יותר לפניו – וגם נבואה, שיהיו גרועים יותר אחריו). אתה מגלה אהדה לחוכמתו – שבה הוא משתמש למטרות הלא נכונות, בעיקר כדי להנציח את שילטונו – ומזלזל בזו של יאיר ("יהיר") לפיד. אתה נתלה באילנות גבוהים כמו הסיכסוך הישראלי-פלסטיני, שנראה כרגע בלתי פתיר – ופחות מתייחס לכל האספקטים הרגילים של חיינו, מה שביבי מכנה "החיים עצמם". בעיניי (ואתה בטח תחלוק עלי) אין שום חשיבות עדכנית להחלטת האו"ם על הקמת שתי מדינות ולא אחת. כל כך הרבה קרה מאז. הקמת שתי מדינות – אם וכאשר תקרה בזמננו – תתבצע בגלל הנסיבות הנוכחיות וההכרה בצורך להתנתק מהפלסטינים – ולא בגלל שהאו"ם החליט כך לפני עשורים. אבל ביבי הורס את המדינה ופוגע בתושביה כאן ועכשיו. במחירי הדיור המאמירים השולחים את הצעירים לברלין ומעמיקים את הקיטוב החברתי. בפעילותו הנמרצת למען שוד הגז הגדול. בהפרטה הבלתי נגמרת ודירדור כל שירות שהמדינה אמורה לספק: לא נבנה אף בית חולים חדש, הזקנה במסדרון עדיין במסדרון – רק בצפיפות קשה יותר. מערכת החינוך מתדרדרת, בחינות המיצב – תוצאותיהן עצובות. אפילו בתחומים שבהם כאילו עושים – עושים כה מעט. נגיד, בתחום התחבורה: גוזרים פה ושם איזה סרט של מחלף חדש, אבל מערכת הכבישים לא עומדת בעומס המכוניות החדשות, שדווקא מכניסות המון כסף לאוצר המדינה. הנהגים משלמים הון כסף, המון מיסים על האוטו ועל הדלק – ועומדים שעות בפקקים בין נתניה לרחובות. אולי אין פקקים בין מקום מגוריך, אי-שם בין לא-כלום לשום-דבר – לעפולה. אבל המרכז כולו פקוק. ובעלי הרכב לא מקבלים שום תמורה לאגרה. אבל הם המאושרים, יחסית. מה על אלו שנידונים להתנייד בתחבורה הציבורית, שלא ממש קיימת. הסיכוי שלך למות מתאונת דרכים (עקב תשתייות לא סלחניות, או עקב חוסר היכולת לעמוד במחירי רכב חדש ומודרני, או עקב אכיפה שמחפשת את המטבע רק מתחת לפנס, או עקב לימודי נהיגה שערוריתיים), או למות כתוצאה מבעיות במערכת הבריאות הציבורית – גבוה בהרבה מהסיכוי שאיזה פלסטיני, מהסוג החביב עלייך, יתקע בך סכין. אבל הסכסוך הזה הוא, בעינייך, חזות הכל. כאילו אם תוקם מדינה פלסטינית – תפתרנה כל הבעיות של מדינת ישראל ואנחנו נחיה ב"אושר ועושר". אנחנו לא. וביבי הרבה יותר נורא מכפי שאתה חושב. הנזקים שלו ישארו איתנו זמן רב, והנורמות שהוא מָשריש הורסות את החברה שלנו מִן היסוד. ויאיר לפיד הרבה יותר טוב מכפי שאתה חושב. אה, ועוד משהו: האיסלם הקיצוני הוא אותו האיסלם הקיצוני. למרות התנאים השונים והנסיבות השונות. אתה רשאי לעצום עינייך ככל שתחפוץ – אבל המוסלמים רוצים לרצוח אותך לא רק בגלל הכיבוש, אלא גם כי הם מוסלמים ואתה יהודי – וזו מצווה. והם רוצים לכבוש את העולם, לא כל שכן את ארץ ישראל. תגיד לי אתה: מדוע, בעצם, בוצעו כל פעולות הטרור האלה בפריז? מה עשו להם הצרפתים התמימים בפריז? מה המטרה האמיתית של כל הטרור הזה? מדוע המוסלמים הכובשים את אירופה בהמוניהם לא מִתערים בחברה האירופאית – אלא שומרים בקנאות על דתם, מִנהגיהם, דתם, לבושם, ומסגדיהם? מה הם באמת רוצים? ומה הסיכוי שאנחנו נחיה כאן בשקט ובשלווה מיד לאחר שתוקם מדינה פלסטינית? כמו הסיכוי שרצועת עזה תהיה שקטה ושלווה, לאחר שפינינו אותה לגמרי? אולי אנחנו לא טלית שכולה תכלת – אבל הפלסטינים אפילו לא טלית. עד שהם לא יחליטו, שהם מוכנים להָסכין עם עצם קיומנו – אין על מה לדבר איתם. גם אם אתה מאד רוצה…

    אהבתי

    • מדינה פלסטינית אינה חזות הכל. וגם זו שתקום, אם תקום, לא תהיה אוטופיה עלי אדמות. הפלסטינים גם לא משהו, וראיתי אומות שניהלו מאבקי שחרור רצחניים פחות. וגם כל מה שכתבת עליו בתחומים שאינם מדיניים נכון. ועדיין כשמשחררים כמות כה גדולה של קלישאות מהבילות ומדיפות ריח, זה לוחץ לי על הכפתור.זה הפגם באישיות שלי. מה לעשות.

      אהבתי

כתיבת תגובה