תגובת שרשרת

ככה. חיי מדף של ספר זה משהו כמו חודש חודשיים, תלוי בספר, תלוי במדף. אני מדבר על ספר ממוצע שיוצא לאור בישראל. יש לו את הזמן שלו במדפים. יצליח – יודפס עוד, יישאר עוד. לא יצליח – יחזור למחסני ההוצאה לאור ויצא אחת לשנה בשבוע הספר בתקווה שמישהו יתבלבל ויקנה אותו.

זה כמובן כשהספר לא יוצא לאור בהוצאת 'סלע ספרים' עם מו"ל העל זיו כהן, שדוחף את 'תגובת שרשרת' שלי לכל מקום אפשרי, שנתיים אחרי שיצא לאור. רב מכר? עדיין לא, אבל עדיין נמצא על המדפים אחרי שנתיים. באוגוסט זה היה ספר הבחירה של צומת ספרים, וזה היה כבר שנתיים אחרי צאתו לאור. היום הוא נמכר שם במבצע ארבע במאה. למה אני כותב את זה? ראשית – זה ממש משמח אותי ואני רוצה לחלוק. שנית – מגיעה גם תודה. שלישית – כוסאמאשלכם! זה אחד הטובים שכתבתי! ארבע במאה! תקראו גודאמיט. באמת. זה סיפור על עורך דין הומו עם בת מתבגרת שבורח מרוצחים אכזריים ומסתתר ביישוב קהילתי חרדי בגליל. וזה לא ספוילר רציני מה שכתבתי עכשיו. אני הייתי קורא אותו, באמת. בניגוד לספרים קודמים שלי זה זכה להתעלמות כמעט מוחלטת מהמדיה, למרות שהייתי בטוח שזה ימשוך מבקרים, או אש. לא נורא. תשפטו בעצמכם. אתם לא צריכים את בני ציפר בשביל זה, נכון? אתגרתי אותכם? ואם יש רעיון מה לקנות לדודה מתנה לחנוכה כבר הרווחתם משהו.

תגובת שרשרת

זה יוצא פוסט מאוד קצר, אז אחלוק אתכם מחשבה שחשבתי על משכבי בלילה. זה לא סוג ההומור שתמצאו ב'תגובת שרשרת', אז לא להירתע. בניגוד לפוסט הזה הספר עבר עריכה (נהדרת ומדוייקת).

אז בכל סרט שיש בכותרת 'אמריקן' אם משנים ל- א יידישע זה יוצא נורא מצחיק!

א יידישע ביוטי.

א יידישע ג'יגולו.

א יידישע גותיק.

א יידישע גרפיטי.

א יידישע קיקבוקסר.

א יידישע נינג'ה.

א יידישע פיי.

א יידישע פסיכו.

א יידישע ספלנדור.

א יידישע וירג'ין.

א ייד אין פריז.

א יידישע וורוולף אין לונדון.

ממתק? מגיע לכם אחרי הפוסט הזה של פרסומות, תשבחות עצמיות והומור ירוד. זו להקת הג'ואיש מונקיז בלהיטם ג'וני איז א גוי פור מי.

21 מחשבות על “תגובת שרשרת

  1. טוב, מוזר כי לא קיבלתי עדכונים לפוסטים שלך כב לא מעט זמן
    במקרה ראיתי את זה בפייס

    נראה לי שזה לא קל לספר להיות פופולארי לאורך זמן
    גם ספר חדש שיוצא עכשיו עם חוק הספרים המחיר שלו נשאר יחסית גבוה
    אין לי מושג מי המציא את זה שהמחיר הממוצע של ספר הוא סביב ה50 ש"ח. אני קונה ספרים והמחירים הרגילים (ללא מבצע או הנחה) בדר"כ עומד סביב ה90-100 ש"ח לספר (ספרי ילדים הם סביב ה 40-50)

    רגע, אז כבר עברו שנתיים מאז שקראתי את תגובת שרשרת?
    בחיי שהזמן טס

    באמת את הספרים הישנים יותר שלך קשה למצוא בחנויות הספרים

    יש ספר חדש באופק?

    אהבתי

    • יש ספר חדש, הוא נקרא 'ריבונות מדינת ישראל והסדר העדה הדתית' ויקראו אותו בדיוק השניים שיבדקו את הדוקטורט שלי. אבל אחריו אכתוב מהר מהר ספר מתח חדש.

      Liked by 1 person

  2. מחכים, כמובן, לספר הבא שאתה הורדת את מקומו ברשימת המשימות (לפי עדיפות)…
    הרי לא נקנה שוב את "תגובת שרשרת", שרכשנו לפני שנתיים וגם הספיקונו לקרוא בו…
    אשר לממתק, הוא מזכיר את "מע כאפט זיך, מע נעמט זיך" מתוך אותו שיר, בעברית
    (רביעיית מועדון התאטרון, נדמה לי).

    אהבתי

  3. זה פוסט טוב לשאול בו: האם שקלת את האפשרות של להוציא את הספר שלך כספר אלקטרוני? עם כל הכבוד למו"ל המצוין, התהליך הזה שבו אורזים מידע בתוך גושי נייר שצריך לשנע לחנויות שבהן צריך למצוא אותם בחיטוט פיזי בהנחה ששילמת מספיק כופר לדואופול כדי שיציגו אותם בכלל איפשהו, וכל הזמן עומד מאחורה רגולטור שצועק "זה לא עוף" ומונע מהסופר ומהקוראים להגיע למחיר שנראה להם הגיוני – לא נראה לך שאולי זה קצת, אפעס, מיושן?

    אהבתי

    • בניגוד למנוח בן אמוץ, אין לי שום התנגדות לספריות. להיפך – אני מאוד שמח ששואלים את ספרי מספריות. לשם כך הם נכתבו, שיקראו אותם. אם קראת רק את תגובת שרשרת אני נותן לך שיעורי בית לשאול עוד ספר או שניים שלי.

      אהבתי

  4. בסוף לא הבנתי אם חוק הסופרים טוב לסופרים? האם לאחר שנה וחצי כשהספר נמכר במבצע, זה על חשבון ההוצאה או הסופר?
    הבן עבד בסטימצקי עד לתחילת שנת הלימודים האקדמית הזו. כך שאינני יכול כבר לשאול אותו על הסטטוס של הספר שלך ברשת והאם גם הוא נכלל בספרי המבצע 25 ש"ח (ללא הגבלה של ארבע).
    אודה ואתוודה שעדין לא קראתי את הספר האחרון שלך, אבל בני ציפר בוודאי לא היה מזרז את העניין. האמת שאני ממש לא סובל אותו ובמיוחד לאחר כמה התבטאויות שלו לאחרונה בתקשורת (למשל,היחס שלו לנשים שמתלוננות על הטרדה מינית). לא יודע מדוע הוא התחיל להופיע הרבה בטלוויזיה – בשחצנותו, בדעותיו ושפת הגוף, הוא גורם להרבה אנטגוניזם על סף דחייה.
    שמח שמקדמים עבורך את הספר בהוצאה ובהצלחה.

    אהבתי

    • חוק הספרים הוא ניסיון נועז לתקן כשל שוק שנוצר בשל חמדנות קפיטליסטית. הוא כשל כי לא נגעו בשורשי הבעייה. את 'תגובת שרשרת' כתבתי בחודשיים וערכתי בחודש כדי להוציא לפני שנכנס החוק לתוקף, ולכן אין כיום בעייה להציף אותו שוב ושוב במבצעים. וכן, בני ציפר מאוס במיוחד.

      אהבתי

  5. את "תגובת שרשרת" קניתי וקראתי לפני חודשים רבים. כבר אז כתבתי לך שנהניתי. הפעם רציתי לספר לך על הכבוד שאני רוחש כלפי מי שמצליח לכתוב ספר. באמת.
    כשאני חושב על כתיבת ספר משלי – ואני לא! – אני חושב מאיפה, לעזאזל, מביאים אותו? מהיכן מביאים את הסיפור, על נפתוליו? מהיכן מביאים את התיאורים, שיהיו מעניינים אך לא טרחניים? כיצד מסתדרים עם השפה, שתהיה קולחת מצד אחד, ואיכותית מספיק מצד שני? כיצד נמנעים מ"פומפוזיות", מהרצון להתרברב, עוד ועוד, בעברית שלך? כל אלו, אבל בעיקר מה שכתבתי בתחילה – מהיכן מביאים את הסיפור? כי נדמה, שהכל כבר נאמר ונכתב. שכל הטוויסטים המדהימים בעלילות כבר מוצו. שכל התעלומות כבר נפתרו. שאין כבר משהו ממש מקורי להגיד.
    אז אני לגמרי מוריד את הכובע בפני סופר, שממש כתב ספר. לא כל שכן, אחד שכתב כבר כמה ספרים. כבוד.

    אהבתי

    • תודה רבה על המשוב, אז ועכשיו. יש לי פוסטים נדירים שעוסקים בכתיבה היוצרת, כי זה תהליך אישי ואני לא כל כך אוהב לחשוף את מאחורי הקלעים של הכתיבה. כלל אחד גדול שאני חוזר עליו שוב ושוב גם בהרצאות וגם בכתב, הוא שספר מתח טוב כתוב כבר אצל הסופר בראש עוד לפני שהמילה הראשונה מודפסת. אם אינך יודע לאן בדיוק אתה הולך, לעולם לא תגיע לשם. כך אפשר ממש להיכנס לעולם שיצרת, לשתול רמזים מטרימים, ובכלל להיראות טבעי ושוטף. כמובן, ייתכן שטוויסט מסויים בעלילה יוביל אותך לסטייה גדולה משתכננת, שלאחריה תשוב אל הדרך הראשית, או שדמות משנה תתחיל לקבל עומק ונפח ותועבר לקדמת הבמה, אבל חייבים ללכת עם מצפן מסודר, ואפילו לוח זמנים כתוב לעיתים. עשיתי לך חשק? צא וכתוב. לא יכול להזיק.

      אהבתי

כתיבת תגובה